Menu
  • ventana_r

  • Facebook Live

    Cechy dobrego Facebook Live

    Jak wiadomo praktycznie rzecz ujmując od pierwszej chwili pojawienia się nowej funkcjonalności na Facebook okazało się, że będzie cieszyć się ona ogromnym zainteresowaniem wszystkich, którzy chociaż odrobinę pragną zaistnieć w sieci ze swoim przekazem w postaci wideo. Facebook Live daje ogromne możliwości dla tych, którzy ograniczeni budżetem nie mogli wcześniej tego dokonać, teraz mając zwykły smartfon można nagrywać filmy jakie się tylko chce i je publikować.

    Jednakże warto jest wiedzieć jakie są cechy dobrego Facebook Live, o tym postaramy Ci się dziś napisać, zapraszamy do lektury!

    Krok po kroku do sukcesu

    Jak się okazuje od kiedy pojawiła się możliwość przeprowadzania Facebook Live, wiele agencji i przedsiębiorstw odczytało to jako szansę na pojawienie się możliwości zaprezentowania swoich ofert, budowania wizerunku i pozyskiwania nowych klientów. Jak się okazuje zainteresowanie to rośnie z dnia na dzień i to zarówno wśród przedsiębiorstw dużych, średnich jak i małych a ponadto i możliwość budowania swojej społeczności dostrzegają wszyscy Ci, którzy mają coś ciekawego do zakomunikowania światu.

    Skoro zatem drzemie w tym taki potencjał, warto było by wiedzieć jakie cechy powinno prezentować dobre Facebook Live i jak powinno się do tego zabrać:

    1. Plan Facebook Live – jak wiadomo dobry plan to podstawa do tego aby jakoś przemówienie wyglądało. Podobnie jest z kwestią przemówień publicznych oraz kazań w kościele, każdy mówca posiada jakąś wizję początkową tego jak wszystko ma wyglądać, Ty też powienieneś mieć plan i mieć to chociaż w największym zakresie rozpisane w postaci szablonu i punktów Twojego przemówienia – to będzie Twój kręgosłup działania niejako, natomiast słuchacze będą mieli możliwość zapoznać się z jakimś ogólnym nawet, rozpisanym przez Ciebie w punktach planem działania, który możesz im zaprezentować;
    2. Promuj zapowiedź transmisji Live – warto jest też pamiętać o tym aby wcześniej o wszystkim napisać w swoim Facebook, tak aby każdy mógł się zapoznać z tym, że znów będziesz „nadawać”. Możesz do tego użyć następujących kanałów: fanpage, grupy, kampanie, profil prywatny, mailing, sms, cross promotion. Wszystko w tym zakresie oczywiście jeśli jest możliwe to można oczywiście stosować za pośrednictwem Facebook, Twitter, Istagram itp., itd.
    3. Forma Facebook Live – tutaj jak wiadomo ważną kwestią jest fakt tego, że powinieneś korzystać z szybkiego łącza aby móc bezproblemowo nadawać (najlepiej LTE), kolejna sprawa to konieczność wybrania odpowiedniego oprogramowania tutaj masz możliwości kilka, a mianowicie:

    * Transmisja bezpośrednio przez fanpage – to rozwiązanie jest w zasadzie najwygodniejsze i najprostsze, można z niego korzystać z telefonu, jedyną wadą jest to, że wersja transmisji przez przeglądarkę działa niestabilnie;

    Oprogramowanie Open Broadcaster Software – możliwość ściągnięcia oprogramowania na komputer lokalny i używania go pod systemami Windows, Ubuntu w różnych wersjach;

    Transmisja z wykorzystaniem rozwiązań opartych o Facebook API – rozwiązanie posiada jeden zasadniczy minus jest odpłatne, a poza tym jest zdecydowanie najbardziej zaawansowane jeśli chodzi o możliwości konfiguracji i funkcjonalności;

    1. Popularne rodzaje transmisji – tutaj jest kilka możliwości począwszy od transmisji Live a kilku kamer lub telefonów, przez live z obrazu statycznego lub zapętlonego, skończywszy na używaniu reakcji jako elementu głosowania;
    2. Jaki format do transmisji obrazu – bardzo ważną kwestią jest oczywiście również format transmisji obrazu, który powinien się poprawnie wyświetlać zarówno na komputerze stacjonarnym jak i przenośnym. Kolejną ważną kwestią jest możliwość dodawania od niedawna napisów do emitowanych filmów, które są dodawane w trybie live, czyli w trakcie nadawania ktoś może dodawać napisy aby były lepiej zrozumiałe;
    3. Promowanie transmisji na żywo i dopuszczenie słuchaczy do dialogu – jeśli chodzi o promocję w trakcie trwania transmisji, to jest to nowością, niemniej jednak już teraz pozwala to na optymistyczne spoglądanie w przyszłość, ponieważ daje duże możliwości promocji, co prawda koszta wtedy są droższe, ale jednak efekt może być naprawdę przerastający nasze oczekiwania. Natomiast kwestia dopuszczenia słuchaczy do dialogu to możliwość komentowania w trakcie trwania transmisji – dla słuchaczy daje to ogromną radochę z faktu uczestniczenia w transmisji, a Ty jako prowadzący transmisję masz reklamę live, która wyświetla się w trakcie prowadzenia LIVE;
    4. Umożliw głosowanie – ta metoda pozwala nie tylko na zwiększenie zasięgu LIVE, ale także sprawi, że ludzie się nie będą nudzić i w trakcie oglądania będą zajęci dodatkowo głosowaniem w ankiecie, konkursem albo możliwością wpływania na twój wizerunek w sieci – tj. przez możliwość proponowania zmian w menu na stronie i tak dalej;
    5. Baza e-maili w trakcie transmisji – jak wiadomo istnieje możliwość integracji z narzędziami takimi jak FreshMail, dzięki któremu przez API jest dodawany do Twojej listy subskrybentów, podobnież integracja z botem w Messengerze pozwala na zdefiniowanie możliwości wysłania konkretnej treści osobie, która wpisze jakieś konkretne słowo w oknie Messengera;
    6. Donacje podczas FB Live – jak wiadomo istnieje też możliwość pozyskiwania dotacji w trakcie trwania samego Facebook Live. Każdy kto wie jak się z czegoś takiego rozliczać z fiskusem powinien też wykorzystać taką szansę, jeśli chodzi o organizacje pożytku publicznego to wpłaty na ich rzecz są umożliwione i zapewne księgowi wiedzą jak korzystać z tego typu rozwiązań;
    7. Garść dodatkowych informacji – staraj się być naturalny i nie zanudzaj ludzi, co jakiś czas staraj się dynamicznie podnieść atmosferę. Nie bój się prosić o interakcje w międzyczasie użytkowników aby coś skomentowali i pomogli Ci dosłownie w prowadzeniu tej konferencji.

    Podsumowanie

    Niewątpliwie korzystanie z Facebook Live nie jednej osobie może umożliwić lepsze dotarcie do swoich odbiorców i przekazanie im treści w sposób bardziej przystępny oraz przejrzysty niźli jakby mieli sami czytać tudzież oglądać na nagraniach wideo. Dodatkowo rozwiązanie to jest o tyle wygodne i nowatorskie, że pozwala biorącym udział w konferencji brać czynny udział w tym przedsięwzięciu. Mając powyższe na względzie warto jest wykorzystać ten potencjał i zająć się prowadzeniem własnych profesjonalnych Facebook Live!

    SitePromotor
    Artykuł został przygotowany przez firmę SitePromotor specjalizującą się w pozycjonowaniu oraz tworzeniu stron i sklepów www.

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Wszystkie prawa zastrzezone | All rights reserved Ambassador 2019