Menu
  • ventana_r

  • Co zamiast słodyczy

    Co zamiast słodyczy?

    Podstawową regułą zdrowej diety jest zminimalizowanie ilości cukru. To daje szansę na zmniejszenia ryzyka cukrzycy, chorób serca, no i oczywiście pomaga w zrzuceniu zbędnych kilogramów.

    Co może w tym pomóc? Przygotowana wcześniej lista alternatywnych substancji słodzących. Na pewno należy unikać produktów, w których składzie znajdują się sztuczne substancje słodzące, m.in. aspartam i sacharyna. Rozsądne jest stosowanie słodzików, ale tylko tych, które są naturalnie pozyskiwane, minimalnie przetworzone i zawierające przeciwutleniacze.

    Szukając zdrowych zamienników słodyczy i wybierając naturalne substancje słodzące, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Co na miejsce słodyczy? Zapoznaj się z 6 propozycjami wybranymi przez redakcję.

    1. Daktyle lub miód daktylowy. W krajach arabskich ten słodki owoc jest lekką przekąską lub składnikiem wykorzystywanym do słodzenia ciast. To doskonały produkt dodawany do musów owocowych lub muffin. Daktyle bardzo znajdują się w przepisie pełnowartościowych batonów fit. Dają ogromną dawkę energii, dlatego jest to idealna propozycja przekąski dla sportowców lub osób prowadzących aktywny tryb dnia. Daktyli używaj w puddingach, batonach z dodatkiem kokosa i orzechów.
    2. Melasa, czyli ciemnobrązowy, gęsty syroppozyskany w procesie rafinacji trzciny cukrowej w cukier biały. Melasa jest prawdopodobnie najbardziej bogatym w składniki odżywcze ze wszystkich słodzików, dostarczając znaczną ilość wapnia, żelaza, magnezu, potasu i witaminy B6. Świetną alternatywą dla białego cukru jest melasa kremowa z moszczu winogronowego.
    3. Batony musli fit. Batony musli przygotowuje się na bazie orzechów. Intensywnie namoczone blendujemy z wybranymi składnikami, np. mogą to być wiórki kokosowe, kawa, kakao, syrop klonowy. Po odstawieniu do lodówki jednolitej masy kroimy kostkę w batony. Można je urozmaicać dodatkami wedle uznania.
    4. Brownie Vega – proponujemy mocno czekoladowe brownie bezglutenowe z ulubionymi dodatkami, np. granatem, pomarańczą, malinami i miętą. Brownie bez dodatku mąki pszennej jest ostatnimi czasy bardzo popularnym deserem polecanym przez znane trenerki i wielbicielki zdrowego stylu życia. To bardzo proste ciasto, do którego możemy wykorzystać mąkę gryczaną lub kaszę jaglaną. Ciasto jest delikatne, czekoladowe, niezbyt słodkie. Upieczone bez dodatku cukru, tłuszczu, jajek i białej maki. Zatem można jeść bez wyrzutów sumienia.
    5. Placek z owocami: jabłkami lub gruszką. Jeśli decydujesz się na ciasto wybierz z dodatkiem owoców i na bardzo cienkim spodzie. Proponujemy zdrowy placek z dodatkiem jabłek, olejem kokosowym i migdałami, posypanym cynamonem oraz cukrem kokosowym.
    6. Kokosowe kulki mocy. Kulki mocy stałe się popularne w diecie zaproponowanej przez Annę Lewandowską. Okazały się sposobem na smaczną i zdrową przekąskę w biegu. Nie wymagają zbyt wielu składników. Wystarczy kasza, daktyle, miód, wiórki kokosowe. Składniki zblendowane, formowane i otaczane wiórkami. W oryginalnej wersji na koniec posypane Lio Shake o smaku truskawkowym.

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Wszystkie prawa zastrzezone | All rights reserved Ambassador 2018