Menu
  • ventana_r

  • Jak budować relacje biznesowe

    Jak budować dobre relacje biznesowe?

    Pozyskanie nowego partnera biznesowego może być kilkukrotnie droższe w porównaniu z utrzymaniem stałego grona naszych kontrahentów, z którymi współpracujemy. Jednak budowanie udanych relacji biznesowych jest ciężkim zadaniem – nie bez przypadku jest to jedna z najbardziej pożądanych kompetencji na obecnym rynku pracy. W jaki sposób rozwijać i utrzymywać kontakty z partnerami biznesowymi? Jak budować długotrwałe relacje? Poniżej przedstawiamy kilka porad.

    Dlaczego trwałe i dobre relacje biznesowe są ważne?

    Na samym początku powinniśmy sobie wyjaśnić dlaczego trwałe i stabilne relacje są ważne. Dbałość o stabilny i długotrwały rozwój relacji biznesowych powinno być na pierwszym miejscu u każdego przedsiębiorcy.

    Niezależnie od typu transakcji, właściwa relacja to przede wszystkim korzyści finansowe, elastyczne formy płatności, elastyczne terminy płatności oraz czas realizacji zamówień. Ważne jest aby nie zakłócać płynności działalności gospodarczej w stosunku do odbiorów jak i dostawców.

    Dzięki takiemu działaniu budujemy zaufanie, które jest kluczowym elementem trwałych i stabilnych relacji.

    Komunikatywność i otwartość

    Jeżeli chcemy aby współpraca była satysfakcjonująca dla obu stron, musimy wiedzieć na czym zależy kontrahentom. Aby się tego dowiedzieć musimy być komunikatywni w stosunku do naszych partnerów. Pomocne w ustaleniu potrzeb mogą okazać się pytania.

    Musimy jednak pamiętać w jaki sposób zadawać pytania, aby poznać motywy i okoliczności działań podejmowanych przez naszych partnerów. Dzięki pytaniom będziemy posiadali ważną wiedzę na temat potrzeb naszych kontrahentów a tym samym będziemy mogli wyjść na przeciw ich oczekiwaniom. Kolejną ważną rzeczą w budowaniu dobrych relacji jest otwartość.

    Jako przedsiębiorstwo musimy otwarcie nazywać nasze intencje, emocje oraz oczekiwania. Jest to ważne, ponieważ ułatwiamy wtedy przepływ informacji, a nasi kontrahenci wiedzą w jaki sposób z nami współpracować i jakie oferty nam proponować.

    Jednak takie uzewnętrznianie naszych emocji i oczekiwań pozwala nam również budować pozytywny wizerunek na rynku. Jeżeli zadbamy o komunikatywność i otwartość współpraca z partnerami będzie łatwa i przyjemna i oszczędzi nam wiele trudu.

    Bądź wyrozumiały

    Każdej ze stron podczas współpracy może przydarzyć się błąd, szczególnie na początku współpracy, który może zakłócić przebieg relacji.

    Ważne jest aby w takich sytuacjach wyjaśniać wszystko poprzez wzajemną interakcję, gdy ktoś czegoś nie zrealizuje musimy to wyjaśnić. Gdy nam przydarzy się błąd to my musimy zabiegać o wyjaśnienie sprawy, aby utrzymać pozytywny wizerunek firmy. Ważne aby w kwestiach kryzysowych wykazywać dużo zainteresowania i empatii.

    Wykaż zainteresowanie

    Każdy partner biznesowy powinien być traktowany przez nas w sposób indywidualny. Każdy z naszych kontrahentów musi czuć się doceniony. Takie pozytywne skojarzenia możemy wywołać poprzez ciekawe promocje, upominki oraz programy lojalnościowe. Dzięki takim zabiegom każdy nasz kontrahent poczuje się doceniony i będzie bardziej chętny do zwiększenia współpracy, co przełoży się bezpośrednio na nasze wyniki finansowe.

    Proces budowania i utrzymywania odpowiednich relacji wymaga dużego nakładu pracy i uwagi, jednak korzyści płynące z osiągniętych efektów pokazują, że warto wykonywać te wszystkie czynności aby móc cieszyć się prowadzeniem biznesu.

    Artykuł powstał przy współpracy z infobrokering.com.pl

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Wszystkie prawa zastrzezone | All rights reserved Ambassador 2019