Menu
  • ventana_r

  • Lejek sprzedażowy na Facebooku

    Lejek sprzedażowy na Facebooku

    Lejek sprzedażowy to popularne pojęcie, które jest chętnie używane podczas wszelkich prezentacji marketingowych. Z każdej strony napływają też namowy do jego stworzenia. Dlaczego tak jest? Otóż lejek sprzedażowy przedstawia proces, którego celem jest doprowadzenie do końca sprzedaży danego produktu czy usługi. Dzięki niemu poznasz drogę klienta od pierwszego kontaktu z firmą, aż do finalizacji zakupu. Na co zwrócić uwagę w tworzeniu lejka sprzedażowego na Facebooku i w efekcie skutecznie sprzedawać?

    Pierwszy krok w tworzeniu lejka sprzedażowego

    W lejku sprzedażowym na Facebooku wyróżnia się trzy poziomy. Skupienie się nich pozwoli Ci osiągnąć sukcesy w sprzedaży. Przede wszystkim relację z klientem należy rozpocząć od wzbudzenia w nim zaufania. Zatem pierwszy etap lejka sprzedażowego to zbudowanie znajomości. Możesz kierować swój przekaz do osób targetowanych według zainteresowań, według demografii oraz do fanów swojej konkurencji. By wzbudzić zainteresowanie swoimi usługami u osób, które nic o Tobie nie wiedzą, postaw na merytoryczny tekst. Da on o wiele lepszy efekt niż bezpośrednia reklama firmy. Właściwe działania content marketingowe pozwolą Ci zdobyć nowych fanów!

    Krok drugi

    Kolejny krok to sympatia. Co to oznacza? Na tym etapie kierujesz swoje działania do klientów z list mailingowych, tych które odwiedziły Twoją stronę www, lecz nie polubiły fanpage’a oraz tych, które są nieaktywnymi fanami. Na tym etapie należy wziąć pod uwagę fakt, że samo polubienie nie oznacza zakupów w danym sklepie. Sama sympatia nie wystarcza do dokonania zakupu, ponieważ konieczne jest również zaufanie.

    Do osób z tej grupy skieruj reklamę Lead Ads, której zadaniem jest pozyskanie kontaktów do ludzi będących Twoimi potencjalnymi klientami. Dzięki niej możesz przekazać swoim odbiorcom również próbny produkt, w postaci poradnika czy ebooka. Takie działania pozwolą Ci zdobyć nowe kontakty oraz udowodnić odbiorcom, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. W tym z pewnością przydadzą się także Facebook Live’y, w których przekazujesz istotną wartość, lecz nie wymagasz pozostawienia swoich danych. To doskonały sposób na zbudowanie zaangażowania wśród odbiorców, coraz bardziej promowany przez samego Facebooka.

    Krok trzeci

    Ostatni etap lejka sprzedażowego to decyzja. Na tym etapie zwróć się do swoich aktywnych fanów, osób, które spędziły najwięcej czasu na Twojej stronie, a także tych oglądających Twoje wideo. Tutaj szczególną uwagę należy zwrócić na osoby najbardziej aktywne, ponieważ to one mają najwięcej wspólnego z Twoją marką oraz właśnie one gotowe są do zakupu. Dotrzesz do nich korzystając z Menedżera firmy na Facebooku.

    Kluczem do Twojego sukcesu sprzedażowego w social media jest budowanie więzi ze swoimi odbiorcami. Nastawienie na szybką sprzedaż nie przynosi skutecznych wyników, dlatego lepiej uzbroić się w cierpliwość i dać swoimi odbiorcom coś wartościowego. Merytoryczna treść zamiast bezpośredniego przekazu reklamowego z pewnością zostanie doceniona. Dostosowanie komunikatów do konkretnych grup odbiorców da najlepsze efekty.

    Artykuł stworzono we współpracy z czasopismem Social Media Manager.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Wszystkie prawa zastrzezone | All rights reserved Ambassador 2019