Dieta pudełkowa wzbudza coraz większe zainteresowanie wśród Polaków. Zauważyła to między innymi popularna sieć sklepów. Żabka Polska przejmuje Maczfit, czyli jednego z największych dostawców cateringów dietetycznych. Umowa została już podpisana.
Polacy są coraz bardziej zabiegani. Jednak wielu z nas w dalszym ciągu chciałoby się dobrze odżywiać. Gotowanie zdrowych posiłków bywa jednak czasochłonne. Ponadto nie każdy posiada odpowiednie umiejętności kulinarne, aby przyrządzić sobie smaczny obiad. Inni zaś nie wiedzą, jak skomponować swoją dietę, aby ta zapewniła im wszystkie potrzebne wartości odżywcze.
Właśnie dla takich osób stworzono diety pudełkowe. Wiele firm oferuje codzienne dostarczanie jedzenia prosto pod drzwi klientów. W dodatku są to posiłki dopasowane do naszych potrzeb kalorycznych, a nad ich składem czuwają dietetycy oraz profesjonalni kucharze. Choć niektórych odstrasza dość wygórowana cena (czasami nawet około stu złotych za dzień), inni podkreślają, że tego typu usługi są dla nich niezwykle cenne.
Zainteresowanie wokół diety pudełkowej było coraz większe, więc na rynku pojawiało się coraz więcej propozycji. Niedawno dowiedzieliśmy się, że również Żabka zaoferuje swoim klientom podobną ofertę.
Żabka podpisała z Resource Partners oraz prezesem firmy Maczfit Maciejem Lubiakiem umowę nabycia większościowego pakietu udziałów Maczfit.
Umowa o włączeniu spółki Maczfit do Grupy Żabka została podpisana 5 marca br. Nabycie udziałów ma nastąpić od jej dotychczasowych właścicieli: Resource Partners oraz Macieja Lubiaka, twórcy marki i jej dotychczasowego prezesa. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, transakcja zostanie sfinalizowania po spełnieniu wszelkich wymogów związanych z prawem antymonopolowym – poinformowano w komunikacie.
Transakcja zwiększa potencjał Żabki, aby firma mogła nie tylko skutecznie rozwijać sieć sklepów, ich format i asortyment, ale także podejmować szersze działania na rzecz innowacji i wytyczania nowych kierunków rozwoju firmy. Dziś dołącza do nich segment cateringu dietetycznego, który jest jedną z najszybciej rozwijających się usług w sektorze convenience. Maczfit powstał w 2015 roku za sprawą wizjonerskiego twórcy Macieja Lubiaka, sportowca, restauratora i przedsiębiorcy. Założyciel i mniejszościowy udziałowiec pozostanie zaangażowany w roli prezesa – czytamy w oświadczeniu.
Żabka tym samym wychodzi naprzeciwko oczekiwaniom swoich klientów. Trzeba przyznać, że popularna siec po raz kolejny zaskakuje pomysłem, który z miejsca przypadł do gustu internautom. Naturalnie końcowy sukces będzie zależał od jakości diety pudełkowej oraz jej ceny. Zdaje się jednak, że sukces jest w zasięgu ręki.
Żabka już wcześniej podkreślała, że zależy jej na rozwoju dwóch obszarów. Pierwszy z nich to modern convenience, czyli ułatwianie życia poprzez odpowiadanie na potrzeby klientów, związane z oszczędnością czasu i dbaniem o zdrowie. Drugi to integracja rozwiązań e-commerce, którą firma realizuje od kilku lat. Włączenie diety pudełkowej do swojej oferty wpisuje się więc w założenia Żabki.
Włączenie spółki Maczfit do Grupy Żabka to element naszej długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience, która zapewni nam skuteczne odpowiadanie na potrzeby milionów klientów. Nowa struktura organizacyjna, o której poinformowaliśmy na początku roku, pozwoli nam poszerzać zakres działalności o kolejne obszary biznesowe, m.in. takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonuje Maczfit – powiedział CEO Grupy Żabka Tomasz Suchański.
Żabka podejmuje więc kolejny krok mający na celu ugruntowanie jej silnej pozycji na rynku. Ta sieć sklepów już teraz cieszy się dobrą opinią wśród klientów. Dodanie diety pudełkowej do swojej oferty to tylko potwierdzenie pomysłowości firmy.
Andrzej Dworzański
Tagi: biznes, dieta pudełkowa, e-commerce, gospodarka, Jedzenie, Maczfit
Jadłem to w Żabce gówno jakich mało.
Dodaj komentarz