Logo strony
Logo strony
Jeep Gladiator

Jeep Gladiator – Narodziny nowej legendy?
Opublikowano: 16 stycznia 2021

Wiele marek kontynuuje tradycje motoryzacyjne przez lata. Czasem jednak zdarzy się, że samochód nie posiada swojego następcy. Taka historia spotkała Jeep’a Wranglera. Jednak po niemal trzech dekadach firma postanowiła zrobić przełomowy krok i… I oto powstał nowy Jeep Gladiator. Samochód, który oparty jest na legendarnym już modelu Wrangler z odświeżonym podejściem technologicznym. Jego premiera w salonach Jeep przewidziana jest jeszcze na ten miesiąc, a my już z niecierpliwością oczekujemy pierwszych wyników sprzedaży.

Co ta bestia kryje pod maską?

To pytanie zadaje sobie wiele fanów motoryzacji. Marka Jeep postanowiła wypuścić samochód w jednej wersji silnikowej w postaci 3,0 – litrowej jednostki MultiJet V6 z systemem Stop – Start. Jego maksymalna moc szczytowa wynosi 264 KM, a moment obrotowy 600 Nm. W samochodzie zastosowano 8 – biegową, automatyczną skrzynię biegów, która doskonale radzi sobie zarówno w terenie, jak i w trybie autostradowym.

Na rynku europejskim pojawi się dwie wersje wyposażenia: Sport oraz Overland, a także limitowany wariant Launch Edition, którego zakup będzie możliwy jedynie podczas premiery. Wersja Sport charakteryzuje się możliwością off – roadowej personalizacji, a Overland polecany jest osobom, które cenią sobie komfort oraz nowe technologie. Jeep Gladiator dostępny będzie w dziewięciu wersjach kolorystycznych, z możliwością wyboru twardego lub miękkiego dachu w kolorze czarnym, lub kolorze nadwozia. Odpowiednio w zależności od wersji wyposażenia Gladiator dostępny będzie na 17 oraz 18 – calowych kołach. Jeep Gladiator dostępny jest na rynkach pozaeuropejskich w wersji silnikowej o pojemności 3,6 l.

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator – funkcjonalny i wszechstronny.

Nowy Jeep Gladiator swoim wyglądem nawiązuje do kultowego już Wranglera. Projektanci zdecydowali się na zachowanie charakterystycznego, siedmioszczelinowego grilla, jednak, aby poprawić aerodynamikę pojazdu, został on nieco cofnięty. W nowym modelu amerykańskiej marki znalazło się miejsce na ulokowanie 153 – centymetrowej skrzyni, co jest bardzo dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę auta z segmentu pick – up. Ów skrzynię możemy zabezpieczyć lakierowanym poszyciem lub jednym z wariantów rolety. Co ciekawe, Jeep’a możemy konfigurować wedle uznania. Producent oferuje możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów dachu: twardego, miękkiego, a także „topless”. Podróżowanie z odsłoniętym dachem, samochodem opartym na legendarnym modelu to gratka nie tylko dla miłośników marki.

Dzięki systemowi full – time Select – Track 4 x 4, samochód daje świetne możliwości jezdne w terenie. Jeep posiada doskonałe kąty natarcia, rampowe, zejścia oraz tylny mechanizm poślizgowy o ograniczonym poślizgu, które zostały potwierdzone oznaczeniem „Trail Racing”.

Jeep Gladiator

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

Projektując nowy model Jeep’a szczególną wagę przyłożono do bezpieczeństwa osób podróżujących. Samochód oferuje więc wiele systemów bezpieczeństwa pasywnego i aktywnego. We wszystkich modelach Gladiatora zdecydowano się na zastosowanie reflektorów full LED oraz kwadratowych świateł tylnych w technologii LED. Poza tym w standardowym wyposażeniu znajdziemy między innymi kamerę cofania Parkview z funkcją dynamicznej siatki, asystenta parkowania wraz z przednimi i tylnymi czujnikami czy system stabilizacji toru jazdy z układem uniemożliwiającym przewrócenie się pojazdu. Za dodatkową opłatą możemy zdecydować się na system wykrywania pojazdów w martwym polu, obiektów na drodze cofania, przednią kamerę terenową z systemem umożliwiającym samoczyszczenie, system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd z autonomicznym hamowaniem awaryjnym, tempomat adaptacyjny z funkcją stop, a także automatyczne światła drogowe.

Jeep Gladiator

Uconnect – zaawansowana łączność.

Jeep Gladiator oferuje posiadaczom system multimedialny Uconnect czwartej generacji, który zapewnia zaawansowane funkcje komunikacyjne, nawigacyjne oraz rozrywkowe. Wyposażenie samochodu w 7 i 8,4 – calowe ekrany dotykowe pozwala na sprawną obsługę systemu. System kompatybilny jest z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android Auto, które pozwalają na sterowanie funkcjami bez odrywania rąk od kierownicy. System Uconnect połączony jest z aplikacją MyConnect, która umożliwia nie tylko sprawdzenie statystyk spalania czy aktualnego poziomu paliwa, ale także udostępnienie położenia samochodu, zdalne otwarcie lub zamknięcie drzwi, a także sterowanie światłami. System pozwala także na wykonanie połączeń alarmowych w przypadku awarii samochodu. Dodatkowo posiadacz Gladiatora może wykupić dostęp do usługi My Alert oraz My Fleet Manager. Pierwsza z nich pozwala na bieżący monitoring samochodu, wraz z ostrzeżeniem o próbie włamania lub kradzieży. Druga zaś skierowana jest do posiadaczy flot samochodowych. Dzięki My Fleet Manager mamy możliwość zarządzania i kontrolowania połączonymi z aplikacją samochodami.

Jeep Gladiator

Oryginalne akcesoria do Jeep Gladiator.

Dzięki współpracy Jeep’a z marką Mopar posiadacze nowego modelu Gladiator mają możliwość dowolnej personalizacji swojego pojazdu. W ofercie znajduje się ponad 200 ekskluzywnych akcesoriów, wśród których znajdziemy między innymi wyposażenie podkreślające terenowy charakter samochodu czy systemy pozwalające na bezpieczne przewożenie ładunków.

AutoVIPek

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści

farby do obciążników

Jakimi farbami malować obciążniki do ciągnikó...

Obciążniki ciągnikowe są istotnym elementem wpływającym na prawidłową...
osuszacze sprężonego powietrza

Kiedy do sprężarki śrubowej warto dokupić osu...

Nowoczesne sprężarki śrubowe są często wykorzystywane...
kask motocyklowy

Jakie właściwości musi mieć dobry kask motocy...

Wybór odpowiedniego kasku motocyklowego jest kluczowy dla bezpieczeńst...
Filtry oleju

Filtry oleju – po co są stosowane, co dają i...

Prawidłowe funkcjonowanie silnika spalinowego w dużej mierze zależy od...