PepsiCo Polska, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż ogłosiły rozpoczęcie partnerskiego programu, który ma odpowiedzieć na wynikający z pandemii Covid-19 problem pogarszającego się stanu bezpieczeństwa żywnościowego w Polsce. Celem programu jest wsparcie grup społecznych, które pandemia dotknęła najbardziej, poprzez zapewnienie dostępności do pożywnych posiłków. W ramach programu zostanie dostarczonych około 180 tys. posiłków do ponad 2,5 tys. osób w województwach mazowieckim, małopolskim oraz lubelskim.
Od 2020 r. brak bezpieczeństwa żywnościowego jest jedną z najpoważniejszych konsekwencji pandemii Covid-19 pogłębiającej problemy, z którymi borykają się osoby o niskich dochodach. W Polsce „gospodarczy lockdown” doprowadził do inflacji na poziomie 6,8% – jednej z najwyższych w Europie. Skutki wzrostu cen żywności wywarły dodatkową presję na bezpieczeństwo żywnościowe wśród najbardziej potrzebujących.
„Będąc członkiem lokalnej społeczności, naszym obowiązkiem jest wspieranie tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Dzięki takim programom jak Food For Good jesteśmy w stanie zrealizować te cele i zapewnić środki niezbędne do łagodzenia skutków trwającego kryzysu – powiedział Michał Jaszczyk, prezes zarządu PepsiCo Polska. – Jesteśmy przekonani, że współpracując z Polskim Czerwonym Krzyżem możemy dotrzeć do najbardziej potrzebujących – w dużej mierze dzięki doświadczeniu tej organizacji w niesieniu pomocy i zaufaniu, jakim się ona cieszy wśród Polek i Polaków”.
Polski Czerwony Krzyż, reprezentowany w programie przez jego Oddział Mazowiecki, został wybrany partnerem PepsiCo z uwagi na zaufanie społeczne, rozbudowaną siatkę oddziałów oraz logistyczne przygotowanie do podjęcia działań na terenie województw mazowieckiego, małopolskiego i lubelskiego.
„Dzięki funduszom z Fundacji PepsiCo będziemy mogli nie tylko realnie wpłynąć na odciążenie domowych budżetów beneficjentów, ale także zaspokoić codzienne potrzeby żywieniowe najmłodszych poprzez zapewnienie im obiadów w szkolnych i świetlicowych stołówkach” – dodała Honorata Krzywoń, dyrektor Oddziału Mazowieckiego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zainaugurowany program jest kolejnym wspólnym działaniem PepsiCo i Fundacji PepsiCo na rzecz wspierania lokalnych społeczności w czasie szczytów zakażeń trwającej pandemii oraz w obliczu trudności, jakie niosą jej skutki ekonomiczne. Od 2020 r. firma PepsiCo przekazała w Polsce już ponad 200 tys. dolarów amerykańskich na zapewnienie gorących posiłków szczególnie narażonym grupom, takim jak pracownicy medyczni pracujący z pacjentami covidowymi.
Założona w 1962 r. Fundacja PepsiCo, charytatywne ramię PepsiCo, inwestuje w rozwój zrównoważonego systemu żywnościowego, kierując się misją wspierania lokalnych społeczności. Współpracując z organizacjami non-profit i ekspertami na całym świecie, Fundacja koncentruje się na pomaganiu w uzyskaniu dostępu do bezpieczeństwa żywnościowego, do wody i zwiększania możliwości ekonomicznych. Dąży do wymiernego wpływu działań w miejscach, w których pracownicy PepsiCo żyją i pracują. Współpracując z innymi branżowymi, lokalnymi i międzynarodowymi organizacjami oraz pracownikami, PepsiCo, wpływa na zakrojone na szeroką skalę zmiany w sprawach, które są dla ważne i mają globalne znaczenie.
Tagi: Fundacja PepsiCo, PepsiCo Polska, Polski Czerwony Krzyż
Dodaj komentarz