Logo strony
Logo strony
Piotr Henicz

Kolejny rekord polskiego turystycznego giganta
Opublikowano: 17 sierpnia 2017

O recepcie na sukces i ekspansywnej polityce na turystycznym rynku z Piotrem Heniczem, wiceprezesem ITAKI, największego biura podróży w Polsce, rozmawia Ewa Ploplis. 

Po przejęciu w sierpniu ub. r. jednej z najbardziej rozpoznawalnych czeskich marek – Čedok, w br. ITAKA zakupiła firmę Novaturas. Dlaczego realizujecie tak ekspansywną strategię turystycznego biznesu?

Piotr HeniczNasz udział w rynku zorganizowanych wyjazdów zagranicznych wynosi 34%. Trudno więc rozważać dalszy rozwój na polskim rynku. Decyzję o inwestycjach zagranicznych podjęliśmy już kilka lat temu, czego przykładem są nasze DMC – biura incomingowe na kierunkach hiszpańskich, tureckich, na Dominikanie. To był pierwszy krok. Kilka lat temu rozpoczęliśmy sprzedaż naszej oferty na rynkach zagranicznych tj. Czechy, Ukraina, Rosja i Białoruś. W sierpniu ub. r. zakupiliśmy Čedok – jedną z najbardziej rozpoznawalnych czeskich marek, należących do trójki największych czeskich touroperatorów. Po prawie roku możemy stwierdzić, że to była dobra decyzja, stąd następne przejęcie.

Jakie korzyści da ITACE przejęcie Novaturas?

Piotr HeniczW rezultacie przejęcia Novaturasa ITAKA staje się największym touroperatorem w 4 krajach: na Litwie, Łotwie, w Estonii i oczywiście w Polsce. W 2018 r. planujemy obsłużyć ok. 1,050 mln klientów. Szacujemy obrót w wysokości 3 mld zł, a przewidywany zysk ma wynieść ok. 100 mln zł.

Mamy już prawie schyłek sezonu letniego. Jak sprzedaje się oferta letnia ITAKI? Chyba już można mówić o wstępnych wynikach?

Piotr HeniczLato 2017 zapowiada się na kolejny rekordowy sezon dla ITAKI, i bardzo dobry u wszystkich polskich touroperatorów, co było już widoczne w statystykach przedsprzedaży sezonu. Sprzedaż rośnie, a klienci coraz chętniej korzystają z usług biur podróży. Do dnia dzisiejszego ITAKĘ wybrało aż ponad 100 tys. klientów więcej niż w analogicznym okresie ub. r. To bardzo dobry wynik, a przecież lato jeszcze się nie skończyło. Klienci chętnie także kupują wyjazdy we wrześniu i październiku, które też zaliczane są do sezonu letniego. To szczególnie dobre terminy dla wycieczek objazdowych, przedłuża się także sezon w Grecji, gdzie koniec września i październik do dobry czas na wypoczynek bez tłumów turystów.

Jakie kierunki cieszą się największym zainteresowaniem w ofercie letniej?

Piotr Henicz Numerem 1 Lata 2017, jest jak w zeszłym roku Grecja, a jej popularniejsze wyspy to: Kreta, Korfu i Zakynthos. Hiszpania jest kolejnym hitem sezonu, zarówno wyspy Kanaryjskie jak i część lądowa, czyli wszystkie „Costa”. Jest to dobry rok dla Włoch, które z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem: odnotowujemy wysokie wzrosty sprzedaży zarówno wycieczek objazdowych, jak i wczasów na Sycylii, Sardynii, w Kalabrii. Dobrze sprzedają się także wprowadzone w tym roku Rimini i Toskania. Cieszy powrót Turcji, co prawda, nie są to jeszcze takie liczby jak 3 lata temu, ale widać duże przyspieszenie w stosunku do ubiegłego lata. Klienci wracają z Turcji bardzo zadowoleni, zarówno z poziomu świadczeń jak i obsługi. Tureccy hotelarze mówią, że Polacy to ich ulubieni goście. Bardzo duży wzrost rezerwacji w porównaniu z zeszłym rokiem, ma Egipt. Jeszcze do niedawna wydawało się, że Albania to oryginalny pomysł na wakacje. Klienci „kupili” ten kierunek i Albania już na dobre zagościła w katalogach ITAKI, która jako pierwsza w Polsce wprowadziła ten kierunek jako realizowany regularnymi przelotami czarterowymi. Jest bardzo duże zainteresowanie, spektakularne wzrosty sprzedaży, a co najważniejsze klienci wracają zadowoleni.

Biuro Podróży ITAKA działa na polskim rynku od 2009 r. i jesteście niekwestionowanym liderem na polskim rynku turystycznym. Co więcej, stajecie się coraz potężniejsi. Jaka jest Wasza recepta na sukces?

Piotr HeniczBardzo prosta: konsekwencja, stawianie na nieustanny rozwój, odpowiedni dobór pracowników. Jesteśmy już 28 lat rynku turystycznym i ani razu nie było kroku do tyłu. Co roku zwiększamy ilość obsłużonych klientów, osiągamy wyższe obroty. Wiąże się to z nieustannym poszukiwaniem nowych ofert, które możemy proponować naszym klientom, dbaniem o klienta podczas wypoczynku, a także przed wyjazdem, zapewniając coraz wyższe standardy obsługi. Śledzimy aktualne trendy w turystyce biorąc udział we wszystkich najważniejszych wydarzeniach branżowych na świecie.

Dziękuję za rozmowę.

 

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści

Paweł Zakrzewski

Edukacja domowa w Polsce: Ustawa Zakrzewskich...

Prof. Marzena i Paweł Zakrzewscy od ponad dekady walczyli o ułatwienie...
Hotel SPA Dr Irena Eris Polanica Zdrój

Wspaniały sposób na jesienną chandrę...

Kiedy nadchodzi jesienny czas i dni stają się krótsze, pełne chmur, de...
Beata Drzazga

Dlaczego polscy przedsiębiorcy boją się ekspa...

Beata Drzazga – mentorka biznesowa, założycielka i prezes...

Wystawa Edwarda Dudy w hotelu Lenart...

Hotel Lenart w Wieliczce to nie tylko  miejsce, gdzie goście z rożnych...