Logo strony
Logo strony
internetowy sklep spożywczy

Czy internetowe sklepy spożywcze pokonają tradycyjne?
Opublikowano: 15 listopada 2022

Pięć lat temu ten aspekt nie był brany pod uwagę, padało stwierdzenie, że sklep spożywczy online jest fantastyczny, bo ludzie nic tam nie kupią.  W rzeczywistości – robią to, wielkość handlu internetowego w różnych krajach sięga 45-50% i nadal rośnie.

Trendy sprzedażowe w internetowych sklepach spożywczych

W 2021 roku w wyniku analizy porównawczej średniego sprawdzenia sklepu spożywczego online i sklepu w pobliżu domu zidentyfikowano ciekawy trend. Informacje te są przydatne do refleksji, gdyż odzwierciedlają możliwości zaoszczędzenia czasu, finansów i nie tylko:

  • Przy porównywalnej kwocie zakupu liczba pozycji na paragonie jest w handlu detalicznym o 18% wyższa;
  • Średni koszt zakupionych towarów jest o 22% wyższy w zamówieniach internetowych;
  • Szacowany „zwrot” programów lojalnościowych w postaci liczby powtórnych zakupów w sklepach detalicznych jest o 25% niższy;
  • Skuteczność promocji i sprzedaży w Internecie jest o 15% wyższa.

Wydawałoby się, że to zwykłe badanie, placówki handlowe konkurują, walczą o kupującego, jakie są tu trendy? Mówiąc wprost, wiadomość jest alarmująca dla sklepu detalicznego: kupujący kupują więcej jednostek produktu, wydając na niego mniej pieniędzy.

Innymi słowy, jeszcze pięć lat temu kupowaliśmy pełen koszyk artykułów spożywczych w dużym supermarkecie, biegnąc do małego sklepiku koło domu, by kupić zapomnianą paczkę papierosów czy coś innego. Teraz „biegamy” do supermarketu przeważnie nie po jedzenie.

Łatwiej jest kupić paczkę płatków owsianych w kiosku niż w dużym sklepie

„Nowość” trendu nie jest taka, jeszcze w 2019 roku 67% kupujących sprzęt AGD (zwłaszcza drogi) wybrało się do dużych placówek handlowych „na wycieczkę”. Skrupulatnie wybierali telewizor, dręczyli konsultantów wyjaśnieniami, szczegółami i wychodzili. Zakupu dokonali w sieci z rabatem do 20% w porównaniu do dużego hipermarketu. Teraz sytuacja wygląda następująco: 35% ludzi są gotowi trochę przepłacić, ale po to, by kupić rzecz, którą dotknęli swoimi rękami. Kolejne 27% przyznają, że lubią spędzać czas między ladami, a drobne zakupy to „napiwki” do sklepu dla przyjemności zakupów.

To jest trend, w którym wygrywa Internet, ale retail nie kasuje. Jeśli trzeba kupić płatki owsiane – jedno opakowanie łatwiej kupić w osiedlowym sklepie, ale jeśli potrzebujemy ich dużo, lepiej udać się do dużego supermarketu.

Agregator wspólnych zakupów w Internecie ma taką samą przewagę nad dużymi detalistami, jak ten nad sklepem na rogu. Cena paczki będzie o 20 proc. niższa, jeśli kupisz opakowanie 5-10 sztuk. W porównaniu z ceną na ladzie, co piąte opakowanie jest za darmo i nie trzeba nigdzie chodzić, przyniosą do domu i podziękują.

Są takie sklepy internetowe, i statystyka nie oszukuje, na paragonie będzie napisane – płatki owsiane, 1 opakowanie, a koszt dziesięciu opakowań. Oto tendencja: oszczędzamy pieniądze kupując mądrze, nie tracimy czasu, uzupełniamy koszyk w domu, w przytulnej atmosferze. Cóż, chętnie spędzimy w sklepie wolny czas, zabawimy się, zostawiając w podziękowaniu niewielką kwotę i paragon z mnóstwem drobiazgów.

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

Jak ukryć adres IP

Jak ukryć adres IP komputera? 3 sposoby....

Ukrywanie adresu IP jest dość proste, w momencie, kiedy wiemy, jakich...
uzależnienie od internetu

Uzależnienie od internetu wśród nastolatków....

Pandemia sprawiła, że pewne problemy jeszcze mocniej się uwypukliły. J...
załamanie w handlu

Załamanie w handlu. Polacy coraz rzadziej cho...

Pandemia zmieniła nasze nawyki. Choć galerie ponownie są otwarte, wiel...
Debata o 5G

Debata o 5G – eksperci dostrzegają ogro...

Podczas debaty w Centrum Prasowym PAP poświęconej przyszłości...