Piotr Henicz – Nasz udział w rynku zorganizowanych wyjazdów zagranicznych wynosi 34%. Trudno więc rozważać dalszy rozwój na polskim rynku. Decyzję o inwestycjach zagranicznych podjęliśmy już kilka lat temu, czego przykładem są nasze DMC – biura incomingowe na kierunkach hiszpańskich, tureckich, na Dominikanie. To był pierwszy krok. Kilka lat temu rozpoczęliśmy sprzedaż naszej oferty na rynkach zagranicznych tj. Czechy, Ukraina, Rosja i Białoruś. W sierpniu ub. r. zakupiliśmy Čedok – jedną z najbardziej rozpoznawalnych czeskich marek, należących do trójki największych czeskich touroperatorów. Po prawie roku możemy stwierdzić, że to była dobra decyzja, stąd następne przejęcie.
Piotr Henicz – W rezultacie przejęcia Novaturasa ITAKA staje się największym touroperatorem w 4 krajach: na Litwie, Łotwie, w Estonii i oczywiście w Polsce. W 2018 r. planujemy obsłużyć ok. 1,050 mln klientów. Szacujemy obrót w wysokości 3 mld zł, a przewidywany zysk ma wynieść ok. 100 mln zł.
Piotr Henicz – Lato 2017 zapowiada się na kolejny rekordowy sezon dla ITAKI, i bardzo dobry u wszystkich polskich touroperatorów, co było już widoczne w statystykach przedsprzedaży sezonu. Sprzedaż rośnie, a klienci coraz chętniej korzystają z usług biur podróży. Do dnia dzisiejszego ITAKĘ wybrało aż ponad 100 tys. klientów więcej niż w analogicznym okresie ub. r. To bardzo dobry wynik, a przecież lato jeszcze się nie skończyło. Klienci chętnie także kupują wyjazdy we wrześniu i październiku, które też zaliczane są do sezonu letniego. To szczególnie dobre terminy dla wycieczek objazdowych, przedłuża się także sezon w Grecji, gdzie koniec września i październik do dobry czas na wypoczynek bez tłumów turystów.
Piotr Henicz – Numerem 1 Lata 2017, jest jak w zeszłym roku Grecja, a jej popularniejsze wyspy to: Kreta, Korfu i Zakynthos. Hiszpania jest kolejnym hitem sezonu, zarówno wyspy Kanaryjskie jak i część lądowa, czyli wszystkie „Costa”. Jest to dobry rok dla Włoch, które z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem: odnotowujemy wysokie wzrosty sprzedaży zarówno wycieczek objazdowych, jak i wczasów na Sycylii, Sardynii, w Kalabrii. Dobrze sprzedają się także wprowadzone w tym roku Rimini i Toskania. Cieszy powrót Turcji, co prawda, nie są to jeszcze takie liczby jak 3 lata temu, ale widać duże przyspieszenie w stosunku do ubiegłego lata. Klienci wracają z Turcji bardzo zadowoleni, zarówno z poziomu świadczeń jak i obsługi. Tureccy hotelarze mówią, że Polacy to ich ulubieni goście. Bardzo duży wzrost rezerwacji w porównaniu z zeszłym rokiem, ma Egipt. Jeszcze do niedawna wydawało się, że Albania to oryginalny pomysł na wakacje. Klienci „kupili” ten kierunek i Albania już na dobre zagościła w katalogach ITAKI, która jako pierwsza w Polsce wprowadziła ten kierunek jako realizowany regularnymi przelotami czarterowymi. Jest bardzo duże zainteresowanie, spektakularne wzrosty sprzedaży, a co najważniejsze klienci wracają zadowoleni.
Piotr Henicz – Bardzo prosta: konsekwencja, stawianie na nieustanny rozwój, odpowiedni dobór pracowników. Jesteśmy już 28 lat rynku turystycznym i ani razu nie było kroku do tyłu. Co roku zwiększamy ilość obsłużonych klientów, osiągamy wyższe obroty. Wiąże się to z nieustannym poszukiwaniem nowych ofert, które możemy proponować naszym klientom, dbaniem o klienta podczas wypoczynku, a także przed wyjazdem, zapewniając coraz wyższe standardy obsługi. Śledzimy aktualne trendy w turystyce biorąc udział we wszystkich najważniejszych wydarzeniach branżowych na świecie.
Dziękuję za rozmowę.
Tagi: ITAKA, Piotr Henicz, turystyka, wywiad
Dodaj komentarz